لوله مانیسمان دقیق کاوه

لوله مانیسمان دقیق کاوه

امروزه، لوله‌های دقیق کاوه نه تنها با لوله‌های وارداتی رقابت‌پذیر هستند، بلکه می‌توان به اطمینان از کیفیت فنی آنها اشاره کرد. در این مقاله، به بررسی این کارخانه تولیدکننده تیوب و لوله‌های بدون درز دقیق فولادی می‌پردازیم و نقاط ضعف و قوت آن را مورد بررسی قرار می‌دهیم، همچنین قیمت لوله‌های دقیق کاوه را با لوله‌های وارداتی مقایسه می‌کنیم.

لوله مانیسمان دقیق کاوه نوعی لوله فولادی بدون درز است که توسط شرکت کاوه تولید می‌شود. این لوله‌ها از جنس فولاد کربنی یا فولاد آلیاژی ساخته می‌شوند و دارای استحکام و مقاومت بالایی هستند. لوله‌های مانیسمان دقیق کاوه در صنایع مختلف از جمله نفت و گاز، پتروشیمی، آب و فاضلاب، ساختمان‌سازی و صنایع غذایی کاربرد دارند.

لوله‌های دقیق کاوه، با نام تجاری لوله‌های دقیق ایرانیان، یکی از بزرگترین تولیدکنندگان جهانی لوله‌های بدون درز دقیق فولادی است که سالانه ۷۵,۰۰۰ تن لوله بدون درز با روش نورد گرم تولید می‌کند.

تا به امروز، بازار تقریباً توسط برندهای چینی تامین شده و بیش از ۹۰ درصد نیاز داخلی از لوله‌های وارداتی چین تامین می‌شود. با این وجود، برند معتبر لوله‌های دقیق کاوه ایرانیان با تایید کیفیت آن توسط استانداردهای بین‌المللی به نمایندگی از کیفیت برتر اعلام کرده است.

شرکت لوله‌های دقیق کاوه ایرانیان به عنوان یک برند با کیفیت جهانی، سالانه ۷۵,۰۰۰ تن لوله بدون درز با روش نورد گرم و ۱۵,۰۰۰ تن تیوب بدون درز با روش کشش سرد تولید و ارائه می‌دهد. این شرکت مطابق با استانداردهای روز انگلستان، اتحادیه اروپا، آلمان و چین (ASME ،API ،EN ،DIN ،JIS ،BS و ASTM) ابعادی از ضخامت ۶ تا ۹۰ میلی‌متر، قطر خارجی ۱۵ تا ۱۴۱ میلی‌متر و طول تا ۲۴ متر ارائه می‌دهد.

مطالعه بیشتر 💡  خوردگی لوله‌ فولادی و راه‌های مقابله با آن

کاربردهای لوله‌های بدون درز دقیق کاوه

از لوله‌های بدون درز دقیق کاوه برای خطوط انتقال گاز شهری، انتقال نفت، گاز و مواد پالایشی در صنایع و پالایشگاه‌ها، سیستم‌های حمل مایعات به‌خصوص نوع هیدروکربنی، انتقال هر گونه سیال پرفشار و لوله‌های واحدهای پروسس پالایشگاهی استفاده می‌شود.

در مورد این لوله‌ها که عموماً در مناطق حساسی همچون خطوط نفت و گاز و برج‌های آتش‌نشانی کاربرد دارند، میزان دقیق ترکیبات شیمیایی آن بسیار مهم است. چرا که از نظر خواص مکانیکی و مقاومت به خوردگی، بسیار حساس هستند. موضوع قابل توجه در این باره که شاید کمتر کسی به آن توجه داشته باشد، جو روانی ناشی از با کیفیت بودن جنس خارجی نسبت به داخلی است و همین امر موجبات رونق بازار لوله‌های مانیسمان چینی را فراهم آورده است.

واقعیت این است که لوله‌های مانیسمان چینی هر چند از نظر ترکیب شیمیایی و خواص مکانیکی لازم، استانداردهای جهانی را پاس می‌کنند، اما گزارش‌هایی مبنی بر تایید متوسط رو به پایین‌ترین حد استاندارد این لوله‌ها نسبت به لوله‌های تولید داخل است. در واقع شاید تجار از اهمیت این موضوع بی‌خبر باشند که قرار گرفتن در حد پایین استاندارد جهانی به لحاظ فنی در دراز مدت به خطوط لوله آسیب جدی وارد می‌کند.

لوله های دقیق کاوه ایرانیان

علل انتخاب لوله‌های داخلی در مقایسه با برند خارجی

در این میان، لوله‌های مانیسمان دقیق کاوه ایرانیان و اهواز با بررسی دقیق کارشناسان کنترل کیفیت نه تنها به کیفیت بالاتری نسبت به لوله‌های وارداتی چین دست یافتند و در وندور لیست نفت قرار دارند، بلکه از لحاظ قیمتی نیز به نفع خریدار خواهد بود. به حساب کتاب ساده زیر توجه کنید.

مطالعه بیشتر 💡  ورق گالوانیزه سرد چیست ؟

لوله‌های وارداتی اغلب در گمرکات ایران تا ترخیص کامل به مدت‌های بین چند هفته تا چند ماه می‌مانند، اما به طور طبیعی قیمت واردکننده برای عدم پذیرش ضرر بر اساس همان قیمت اولیه دلار در هنگام خرید است که با توجه ثابت و کمی منفی بودن شیب قیمت دلار در ماه اخیر این به ضرر واردکنندگان خواهد بود و بایدیکی از علل انتخاب لوله‌های داخلی در مقایسه با برند خارجی است.

ویژگی‌های لوله مانیسمان دقیق کاوه عبارت‌اند از:

  • جنس: فولاد کربنی یا فولاد آلیاژی
  • ضخامت: متنوع
  • اندازه: متنوع
  • مقاومت در برابر فشار: بالا
  • مقاومت در برابر خوردگی: بالا

کاربردهای لوله مانیسمان دقیق کاوه عبارت‌اند از:

  • انتقال نفت و گاز
  • انتقال مواد شیمیایی
  • انتقال آب و فاضلاب
  • ساختمان‌سازی
  • صنایع غذایی

مزایا استفاده از لوله مانیسمان دقیق کاوه عبارت‌اند از:

  • استحکام و مقاومت بالا
  • تحمل فشار بالا
  • مقاومت در برابر خوردگی
  • تنوع در اندازه و ضخامت

معایب استفاده از لوله مانیسمان دقیق کاوه عبارت‌اند از:

  • قیمت بالاتر نسبت به لوله‌های درزدار

در مجموع، لوله مانیسمان دقیق کاوه نوعی لوله صنعتی با کیفیت و با دوام است که در صنایع مختلف کاربرد دارد.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت قیمت روز این محصول

 با کارشناسان اورین فولاد 66643900-021 تماس بگیرید.

امتیاز post
تحریریه آورین فولاد
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *